T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ZEYTİNBURNU - Zeytinburnu 75. Yıl Ortaokulu

2017 – 2018 Eğitim-Öğretim Yılı Servis Araçları Kiralama Duyurusu

2017 – 2018 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  ZEYTİNBURNU 75.YIL ORTAOKULU  

OKUL SERVİS ARAÇLARI KİRALAMA ŞARTNAMESİ

ŞARTNAMENİN KONUSU

Şartnamenin konusu, Zeytinburnu 75.Yıl Ortaokulu öğrencilerinden isteyenlerin (2017/0218 öğretim yılında 101 öğrenci + . - ) adreslerinden alınarak Komisyon ve taşımacı tarafından belirlenen güzergâhlarından okula getirilmesi ve ders bitiminde de tekrar adreslerine 2017 -2018 öğretim yılı boyunca geri götürülmek suretiyle taşımacılığının Okul Servis Araçları yönetmeliği kapsamında yapılmasıdır.

MADDE 1- TAŞIMACININ / YÜKLENİCİNİN SORUMLULUKLARI / YÜKÜMLÜLÜKLERİ

A- Taşımacı araçlarını, Karayolları Trafik Kanunu, Karayolları Trafik Yönetmeliği ve "Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği"nin 4. maddesi ve İ.B.B.Servis Araçları Yönergesinde belirtilen özelliklere ve mevcut mevzuat ile sözleşme süresince yürürlüğe girecek tüm yasal yükümlülüklere uygun bulundurmayı, Okul Aile Birliğinin ve  komisyonun  her zaman  denetlemesine / denetletmesine açık tutar.

B- Herhangi bir nedenle servis araçlarının bir veya birkaçının hizmet dışı kalması halinde, hizmetin devamlılığını sağlayacak şekilde sözleşme şartlarına uygun araç temin edilecektir.

C- Taşımacı araçlar için İstanbul Büyükşehir Belediyesi Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğünden "Okul Servis Aracı Güzergah Kullanım İzin Belgesi" almak zorundadır. (belgesi olmayan araçların okul servis aracı olarak kullanılmasına izin verilmeyecektir.)

D-  Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinin 9–10–11. maddelerinde öngörülen okul servis araçlarına zorunlu mali sorumluluk sigortası yaptıracaktır.

E- Tüm servis araçlarında, taşınan öğrencilerin adı-soyadı, kan grupları, veli adları, ev ve iş yeri adresleri ve telefon numaralarını gösterir bir listeyi araçta sürekli olarak bulunduracaktır.

F- Öğrenci velileri ile servis sözleşmesi imzalanacak, sözleşmede ismi yazılmayan öğrencileri taşınmayacak, ödemeleri sözleşmede belirtilen süreler içinde veliden talep edilecektir. (Bu süre içinde ödemesini yapmayan velinin öğrencisine verilen hizmet durdurulacaktır)

G- Belirlenen semtlerden öğrencilerin alınacağı noktalar komisyon / veli ile birlikte tespit edilecektir.

H- Okulda ya da okulun tespit ettiği şehir içinde yapılacak her türlü resmi- sosyal etkinliklere - tatil günleri de  dâhil olmak üzere (bayramlar dışında )  öğrencileri  ücretsiz taşınacaktır.

I- Öğrenci taşımacılığı ile ilgili ortaya çıkabilecek her türlü sorunu, öğrencilerle muhatap olunmadan, doğrudan okul Yönetimi/ Komisyon/ Veli marifetiyle çözmeye çalışılacak, sözleşmede yer alan hükümlere göre hareket edilecektir.

İ- Araçların herhangi bir şekilde karıştığı kaza, trafik suçları, yasaların ihlali gibi hususlarda, doğrudan araç şoförü/işleten sorumlu olacaktır. (Bu konuda ilgili mevzuat hükümleri saklıdır.)

L- Servis araçları hangi nedenle olursa olsun geç kaldıklarında öğrenciler kendilerini alma noktasında en fazla 10 (on) dakika bekledikten sonra taksi/dolmuş/otobüs ile okula geldiklerinde okulda bulunan servis görevlisi tarafından taksi/dolmuş/otobüs ücretini nakden ödenecektir.

M- Servis aracının seferi sırasında gecikme durumunu derhal okul yönetimine/komisyona/veliye bildirilecektir.

N- Araçların günlük iç ve dış temizliğine gereken özeni göstermeyi ve periyodik bakımını yaptırmayı taahhüt eder ve bunlarla yükümlüdür.

MADDE 2- ŞOFÖRÜN GÖREV SORUMLULUKLARI İLE ŞOFÖRDE ARANACAK NİTELİKLER

A- Servis şoförleri ve rehber personel Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliğinin 8. maddesinde ve İ.B.B. Servis Araçları Yönergesinde belirtilen özelliklere sahip, araçların her türlü bakım ve emniyetinden sorumlu, saç sakal tıraşlı, sade, temiz kıyafetle hizmet verecekler, öğrencilerle uygun şekilde muhatap olacaklar, saygı sınırlarını aşmayacaklardır

B- Taşıma yapan servis şoförü ve rehber personelin aralarında tartışmamaları, hareketleri ve bakışlarıyla öğrencileri taciz etmemeleri veya öğrencinin gelişimini kötü yönde etkileyici söz ya da davranışlarda bulunmamaları zorunludur. Bu tür davranan şoförler ve rehber personel ihtara gerek kalmadan taşımacı/komisyon/okul yönetimi tarafından görevinden uzaklaştırılacaktır.

C- Servis şoförleri ve rehber personel öğrenciler araçta iken sigara içmeyecekler ve serviste zorunlu bilgilendirme dışında görüntü ve ses sistemlerini çalıştırmayacaklardır.

D- Öğrenciler, adreslerinden veya veli sözleşmelerinde belirtilen noktalardan alınıp adreslerine bırakılacaktır özel izin belgesinde belirlenen güzergâh dışına çıkılmayacaktır.

E- Öğrencilerin ikamet adreslerinde yıl içerisinde değişiklik olduğu takdirde öğrenci sayısına göre güzergâhlarda çalıştırılan araçlar arasında komisyon tarafından en uygun şekilde yer değişikliği yapılabilecektir.

F- Bakanlık ya da Valilik tarafından mesai/eğitim saatleri değiştirildiği takdirde taşımacı değişen saat uygulamasına aynen uyacaktır.

G- Öğrencilerin araçlara binmesi ve inmesi sırasında, trafikteki araçların öğrenciler için tehlike oluşturmayacak şekilde duraklaması sağlanacaktır.

H- Okul servis araçları; okula uzaklık, coğrafi ve iklim şartları dikkate alınarak öğrencileri ders başlangıcından en az 15 dakika önce okula teslim edecek, evden daha erken alınarak okula erken bırakılmayacak, 15 dakikadan daha fazla bir süre bekletilmelerine fırsat verilmeyecektir. Ayrıca, ders bitiminde okula bekletilmeden alınarak evlerine dönmeleri konusunda aksaklığa meydan verilmeyecektir.

İ- Servis araçlarında ayakta ve yönetmelikte belirlenen ve taşıma sınırı üzerinde öğrenci taşınmayacaktır.

J- Komisyon, sözleşmede yer alan hükümlerin yerine getirilmemesi durumunda tek taraflı olarak kiralamayı ve sözleşmeyi feshedecektir.

K- Taşımacı, komisyonun yazılı onayı olmadıkça bu sözleşmeye dayalı hak ve yükümlülüklerini hiç kimseye temlik, devir ve ciro edemeyecek, isim ve unvan değişikliği yapmayacaktır.

L- Taşımacı, okulun mesai saatleri içinde zorunlu ve gerekli görüldüğü zamanlarda kullanılmak üzere araç temin edecektir.

M- Öğrenci servis araçlarına Komisyonun onayladıklarının dışında, hiçbir kimse bindirilmeyecektir.

N- Geçici olarak belgesi iptal olan şoförlerin sözleşmeleri iptal edilecektir.

O- Komisyonca sözleşme yapılmadan önce şoförlerin, ilgili emniyet birimlerinden alınan geriye yönelik 1 yıllık ceza kaydı istenecektir.

Ö- Komisyon ve Taşımacı, Okul Servis Araçları Hizmet Yönetmeliği ve İBB Servis Araçları Yönergesinde belirtilen  yükümlülükleri yerine getirmekle sorumludur.

MADDE 3 – ÜCRET

A-İstanbul İli Okul Servis Araçlarında ilgili yıl için UKOME tarafından belirlenen ücret tarifesi üzerinden komisyon/veli eksiltme yaptırmak suretiyle taşımacının kiralama aşamasında taahhüt ettiği kadar miktarı % olarak indirerek belirler. Komisyon veya taşımacı UKOME tarafından belirlenen ücret hadlerinin üzerinde ve uyulması gereken kurallarla ilgili herhangi bir tasarrufta bulunamaz.

B- Ücret belirlenirken mesafe olarak ev ve okul arasında ulaşılabilir en yakın otobüs ve minibüs güzergah uzunluğu dikkate alınacaktır.Ancak hat üzerinde otobüs,minibüs güzergahı yok ise ev ile okul arasındaki en yakın mesafe dikkate alınacaktır. Ücret hesaplanması km olarak tek gidiş üzerinden hesaplanır, dönüş için ayrıca km hesabı yapılmaz Ortaya çıkacak anlaşmazlıklar durumunda mesafenin belirlenmesi için yetkili kurum İBB Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğüdür.

C- Taşımacı, öğrencilerden alınacak aylık/yıllık ücret için  fatura verir. Taşıma ücreti her ayın 1 ile 10'u arası ödenmesi esastır, ancak yıllıkta ödenebilir.

D- Yarıyıl tatilinde ücret talep edilmez.

E- Taşımacı öğrencinin İkametgah değişikliği, okuma hakkını kaybetmesi, okul değişikliği ve tedavisi

 

uzun süreli olan hastalık hallerinde servis ücretini iade etmek zorundadır.

MADDE 4- TEMİNAT

Taşımacı,şoför,rehber personel verilen hizmetten müteselsilen sorumludur.Taşımacı firma,şirket, iş bu sözleşme ile taahhüt ettiği hizmetlere güvence olarak, yapılacak taşımacılığın yıllık toplam bedelinin % 5'i  kadar teminat senedi verir.

MADDE 5- SÖZLEŞMENİN SÜRESİ VE FESHİ

A-İş bu sözleşmenin süresi  22/06/2017 tarihi ile 30/06/2018  tarihleri arasındadır.

B-Taşımacı sözleşme hükümlerine kısmen veya tamamen uymadığı ve yazılı olarak ihtar edilmesine ve ikinci ihtardan sonra  aksaklığı düzeltmediği takdirde, Komisyon herhangi bir başka ihtara bağlı  kalmaksızın  sözleşmeyi fesh etmeye, taşımacı  nam ve hesabına, taşıma işini başka bir taşımacıya yaptırmaya, bu yüzden meydana gelecek masraflar ile zarar ve ziyanı taşımacıdan tahsil etmeye yetkilidir.

MADDE 6- ÖZEL HÜKÜMLER:

A- Öğrenci taşımacılığı yapan araçlar Okul Servis Komisyonunca belirlenen ve yazılı olarak bildirilen her araç için 1(bir)  muhtaç öğrenciyi ücretsiz olarak taşımakla, gerektiği takdirde bu kontenjan aynı araçtaki iki muhtaç öğrenciye ayrı ayrı % 50 oranında indirim kullandırabilir.

B- Okul servis Aracı Güzergah Kullanım İzin Belgesinin alınması sırasında İş bu sözleşmenin Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğüne iletilmesinden Okul Aile Birliği,  Komisyon ve Taşımacı sorumludur.

C-Velilerin çocuklarını kendi anlaştıkları  bir servis işleteni ile taşıtmak istemeleri halinde, toplu veya münferit sözleşme yapmaları (en az beş veli) ve her bir öğrenci için servis çekilen  okulda öğrenci olduklarını gösterir belgelerin ibraz edilmesi şarttır.

D- Okulların ve öğrencilerin durumlarına göre, bu sözleşmede belirtilmeyen hususlarda karşılıklı mutabakatla uygulanabilir, makul madde veya maddeler ilave edilebilecektir.

E- Servis araçları geldiğinde, öğrenciler servisten derhal indirilecek araçta kalmalarına müsaade edilmeyecektir. Okuldan çıkış saatinden önce de servis araçların kapıları erken açılarak öğrencilerin akşam törenleri sırasında araçlarda oturmalarına izin verilmeyecektir.

F- Okul yönetimince belirlenen amblem ve okul ismi servis araçlarına asılacaktır.

G- Okul yönetimi tarafından taşımacıya okulla, velilerle ve öğrencilerle iletişimlerini sağlamak için uygun bir yer gösterilecektir.

H- Şoförler okul binaları içinde zaman geçirmeyecek, okul kantin ve lavabolarını kullanmayacaklardır.I- Taşımacı tarafından çalıştırılan şoför ve rehber personele ait ücret, vergi, sigorta primi ile diğer hak ve ücretler taşımacı tarafından ödenecek, sözleşmeden doğacak her türlü resim ve harçlar taşımacıya ait olacaktır.

İ-Servis araçları öğrencileri boşalttıktan sonra okul bahçesini terk edecektir.

J- Sözleşmenin ve verilen tekliflerin geçerlilik süresi kiralama tarihinden itibaren 12 aydır. Süresi biten teklifler ve kiralama için yeniden ihale ilanı verilir.

K- Gerçek ve tüzel kişiler, birlikte taşıma hizmeti yapabilirler. Ancak, adlarına tescilli taşıtların koltuk sayısı, taşınacak toplam öğrenci sayısının beşte birinden az olamaz.(Okul Servis Araçları Hizmet Yön.Madde 7/ 2.bendi) Taşıyıcı taşıma işlemi için şartnamedeki kriterlere uygun aracın teminini taahhüt edecek ve araç sahipleri ile yapılacak sözleşmeyi komisyona teslim edilecektir.

L- İş bu sözleşme komisyon tarafından imzalandıktan sonra ilgili okulun resmi mühürü ile her sahifesi mühürlenir,mühürsüz sözleşmeler geçersiz sayılır.

MADDE 7-UYUŞMAZLIĞIN ÇÖZÜMÜ

A-Okul Servis Araçları ile ilgili her türlü şikayet ve sorun Toplu Ulaşım Komisyonu tarafından görüşülür.

B- Öğrenci taşımacılığına ilişkin her safhada ortaya çıkabilecek her türlü sorun, öğrencilerle muhatap olunmadan, doğrudan Okul Aile Birliği, Komisyon ve veli marifetiyle çözümlenir. Çözüme ulaştırılamayan sorunlar Toplu Ulaşım Komisyonu tarafından çözüme ulaştırılır.

C-İş bu sözleşmeden kaynaklanacak uyuşmazlıklardan İstanbul Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.

MADDE 8 – OKUL SERVİS ARAÇLARI KİRALAMA İŞLEMİNE KATILABİLME ŞARTLARI VE İSTENİLEN BELGELER

1) Servis Taşımacılığı Yetki Belgesi.( Bu belgeye sahip olmayan gerçek veya tüzel kişiler hiçbir şekilde öğrenci ve personel servis taşımacılığı hizmeti veremeyeceklerdir.

2)Tebligat İçin adres beyanı, irtibat için telefon numarası varsa faks numarası ve elektronik posta adresi.

3)Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve / veya sanayi odası veya meslek odası belgesi.

a)Gerçek kişi olması halinde Kiralamanın yapıldığı yıl içinde alınmış Ticaret ve / veya sanayi odası veya meslek odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,

b)Tüzel kişi olması halinde mevzuatı gereği tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğu ticaret ve /veya sanayi odasından kiralamaya ilişkin ilanın yapıldığı yıl içersinde alınmış tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge.

4)Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri.

a)Gerçek kişi olması halinde noter tasdikli imza beyannamesi.

b)Tüzel kişi olması halinde ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri ve kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir ticaret sicil gazetesi veya bu hususları kanıtlayan belgeler ile tüzel kişiliğin imza sirküleri.

5)Şekli ve içeriği idari şartname/sözleşme ekinde belirlenen ağzı kapatılmış ve imzalanmış teklif mektubu

6)Adına tescilli en az 2 adet şartnamedeki kriterlere uygun servis aracının ruhsatlarının sureti.

7)Teklifler, Kiralama işlemi tarih ve saatine kadar kiralama dosyasının alındığı adrese elden teslim edilecektir

8)İstekliler tekliflerini, teklif mektubuna İstanbul İli Okul Servis Araçlarında ilgili yıl için UKOME tarafından belirlenen ücret tarifesi üzerinden  % olarak eksiltme yaparak talep ettikleri fiyatları ayrıntılı olarak yazmak suretiyle kişi başı ve KDV dâhil olarak vereceklerdir.

9)Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, kiralama tarihinden itibaren bir yıl (12 ay) dır.

10)Gerçek ve tüzel kişiler birlikte taşıma hizmeti yapabilirler.

11)İş ortaklığı şeklinde ihaleye girilmesi halinde İş Ortaklığı Beyannamesi verilecektir.

12)Konsorsiyum olarak kiralama işlemine teklif verilemez.

13)Kiralama konusu işinin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.

14)Taşıma ihalesine tek başvuru olması halinde UKOME bedelleri üzerinden ilgili komisyon pazarlık yapma hakkına sahiptir.

MADDE 9 – TEKLİF VERME TARİHİ

Teklifler 22.06.2016 Perşembe günü saat: 10.00'e kadar şartnamede istenilen tüm belgelerin hazırlanıp dosyalanmış ve listelenmiş şekli ile Zeytinburun 75.Yıl Ortaokulu Servis İhale Komisyonuna teslim edilecektir.

MADDE 10- İHALE TARİHİ

22.06.2016 Perşembe günü saat: 10.30'dur.

MADDE 11- İHALE YERİ:

Merkezefendi Mh. Sabri Obenik Sk. No: 5 Zeytinburnu/İstanbul Zeytinburnu 75.Yıl Ortaokulu Okul Aile Birliği Odasıdır.

MADDE 12-ŞARTNAMENİN TEMİNİ

Şartname Zeytinburnu 75.Yıl Okul Aile Birliğinden alınacaktır.

MADDE 13 – TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

1) Verilen tekliflerde yeterlilik belgeleri kontrol edilecek, belgesi eksik olanların teklifleri işleme alınmayacaktır.

2) Tekliflerin eşit olması halinde komisyon firmanın araç sayısı, daha önce yapmış olduğu öğrenci taşıma işi, okul aile birliğine bırakacağı miktar ve benzer hususlar göz önünde bulundurularak karar verecektir.

3) Aşırı düşük teklifler teklif sahibinden açıklama istenerek değerlendirmek veya işleme almamak konusunda komisyon yetkilidir.

4) Tekliflerin birbirine yakın olması durumunda yukarıda sayılan kriterler dikkate alınarak okul aile birliğini menfaatleri ve taşımanın daha sağlıklı olabilmesi için komisyonun takdir hakkı bulunmaktadır.

5) İhale sonuçlandıktan sonra 10 (On) gün sürede istenilen belgeleri sunarak sözleşme yapılmadığı takdirde ihale bir sonraki firmaya verilecektir.

            Bu Şartname 13 madde ve 7 sayfadan ibarettir.

Tel                   : 0212 546 69 22

Fax                  : 0212 546 66 92

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 08.06.2017 - Güncelleme: 29.02.2020 15:38 - Görüntülenme: 3070
  Beğen | 0  kişi beğendi