T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ZEYTİNBURNU - Zeytinburnu 75. Yıl Ortaokulu

Duyurular

Şbt

Millî Eğitim Bakanlığınca 7 amaç, 33 hedef, 130 performans göstergesi ve 147 stratejinin yer aldığı MEB 2024-2028 Stratejik Planı yayımlandı.     31 Ocak 2024 10:43 Bilindiği gibi 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun "Stratejik planlama ve performans esaslı program bütçe" başlıklı 9. maddesi gereğince kamu idareleri; kalkınma planları, Cumhurbaşkanı tarafından belirlenen politikalar, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlıyor.   Bu kapsamda hazırlanan Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı'nda 7 amaç, 33 hedef, 130 performans göstergesi ve 147 strateji yer alıyor.   Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı çalışmaları kapsamında öncelikli olarak program ve alt program analizi, uygulanmakta olan stratejik planın değerlendirilmesi, mevzuat analizi ile üst politika belgeleri ve paydaş görüşlerinin analizi gerçekleştirildi. Bu doğrultuda 94 bin 747 iç paydaş ile 16 bin 726 dış paydaşın planın gelişimine yönelik görüşü alındı.   Stratejik planda yedi amaç, bu amaçlar altında beş yıllık hedefler, bu hedeflerin ölçülmesine ilişkin performans göstergeleri ve hedefleri gerçekleştirmeye yönelik somut adımların yer aldığı stratejiler yer alıyor. Ayrıca, hedeflerin beş yıllık perspektifte yaklaşık maliyetlerinden yola çıkılarak tahmini kaynak ihtiyaçları hesaplandı. Planda yer alan amaç ve hedeflerin gerçekleşme durumlarının takip edilebilmesi için "Stratejik Plan İzleme ve Değerlendirme Modeli" oluşturuldu.   Geleceğe yönelik stratejilerinin uygulanmasında şeffaf, güvenilir ve hesap verilebilirliği sağlayan bir ortamı tesis ederek kamu kaynaklarının en iyi şekilde kullanılmasını sağlayacak şekilde hazırlanan Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı, eğitim paydaşları için önemli bir kılavuz görevi görecek. Plan uygulanmakta olan stratejik yönetim sürecinin ayrılmaz bir parçası olarak orta ve uzun vadeli planlanma, çok yıllık bütçeleme, performans göstergelerini belirleme ve izleme, değerlendirme ile raporlama süreçlerini kapsıyor.   Eğitim gibi önemli ve gerekli bir toplumsal ögeye ilişkin oluşturulan bu stratejik plan, kurumsal anlamda değişen koşullara uyum sağlanmasını, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını ve hesap verebilen saydam bir yönetim anlayışını pekiştirecek bir üst politika belgesi niteliği taşıyor.   Bu bağlamda şekillenen MEB 2024-2028 Stratejik Planı; Türkiye Yüzyılı hedeflerine ulaşılması için eğitimde erişim ve fırsat eşitliğinin güçlendirilmesi, öğretmenlerin mesleki ve kişisel gelişimlerine çok boyutlu destek sağlanması, beceri ve süreç odaklı ölçme ve değerlendirme mekanizmasının geliştirilmesi, öğretim programlarının çağın ihtiyaçlarına cevap verecek ve geleneksel kültürümüzü ihtiva edecek şekilde sürekli güncellenmesi, uluslararası ve yurt dışı eğitim iş birliklerinin sağlanması ve mesleki eğitimin güçlendirilmesi konularına odaklanıyor.   "Stratejik planlama, bize ışık tutacak ve kararlılığımızı artıracak bir olgu" Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, 2024-2028 Stratejik Planı'na ilişkin sunuş bölümünde yaptığı değerlendirmede bireylerin yaşadığı topluma uyum sağlaması, kişilik kazanması, iyi bir insan ve vatandaş olmasının ancak nitelikli bir eğitim vasıtasıyla gerçekleşeceğini vurgulayarak, "Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılı olan Türkiye Yüzyılı'nda kurumların belirlediği hedeflere ulaşmasında temel yapı taşlarından biri olan stratejik planlama, Bakanlığımızın yürüttüğü faaliyetlerin yönetiminde ve millî eğitim alanında atılacak adımlarda bize ışık tutacak ve kararlılığımızı artıracak bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır." dedi.   Bakanlığın öncelikli hedefleri arasında motivasyonu yüksek, öz güven sahibi, merak eden, sorgulayan, analiz yapabilen ama aynı zamanda erdemli, merhametli ve vicdanlı gençler yetiştirmek olduğunu ifade eden Tekin, şunları söyledi: İstiklalden istikbale Türkiye Yüzyılı'nı inşa etmek vizyonu ile gelenek ve gelecek arasında sağlam köprüler kuracağımızdan eminiz. Ülkemiz; sahip olduğu değerleri, birikimleri, 2053, 2071 hedefleri ve Türkiye Yüzyılı vizyonuyla gerçekten büyük bir ülkedir. Cumhuriyetimizin 100. yılının görkeminin gücü ile önümüzdeki yüzyılın planlarını yapmak, projeksiyonunu çizmek ve önümüzdeki yüzyılın ana gücünün Türkiye ve Türk milleti olması maksadıyla görevimiz olan maarif davasını layıkıyla yürüteceğimize inancım tamdır. En kıymetli hazinemiz olan evlatlarımıza ilişkin bizi bu hedeflerimize ulaştıracak, istikbalimizin mimari yapısını oluşturacak olan Türkiye Yüzyılı hedefimizin yol göstericisi ve toplumsal eğitim seferberliğimizin belgesi olacağına inandığım Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı'nı kamuoyuna sunmaktan, belirlediğimiz hedefler doğrultusunda azim ve kararlılıkla çalışacağımızı bildirmekten kıvanç duyarım."   2024/2028 STRATEJİK PLANI İNDİRMEK İÇİN LİNKE TIKLAYINIZ meb_iys_dosyalar/34/25/733455/dosyalar/2024_01/31165652_meb20242028stratejikplani.pdf

Ekm

ZİRAAT BANKASI ZEYTİNBURNU ŞUBESİ 

HESAP NO.070063856194-5003

IBAN NO.TR210001000700638561945003

Eyl

Eyl

2023 – 2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

ZEYTİNBURNU 75.YIL  ORTAOKULU

OKUL AİLE BİRLİĞİ OLAĞAN GENEL KURUL TOPLANTI DUYURUSU

 

Sayın Velimiz;

Okulumuz  2023 – 2024 Eğitim Öğretim yılı Okul Aile Birliği yıllık olağan Genel Kurul toplantısı 24 Ekim Pazartesi günü saat  13 : 00 'te okulumuzda  yapılacaktır.

            Katılımlarınızı rica eder, saygılar sunarım.

 

        Salih YILDIZ

        Okul Müdürü

GÜNDEM :

      1-      Açılış, Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı'nın Okunması

      2-      Bir divan başkanı ve katip üyelerin seçiminin yapılması

      3-      Okul Müdürünün konuşma yapması

      4-      2022 – 2023 yılına ait Yönetim Kurulu ve Denetim Kurulu Faaliyet Raporunun okunması ve ibrası

      5-      2023 – 2024 Eğitim Öğretim Yılı tahmini bütçenin görüşülmesi

      6-      2023 – 2024 Eğitim – Öğretim yılı Okul Aile Birliği Yönetim kuruluna 5 asil, 5 yedek üyenin seçilmesi

      7-      2023 – 2024 Eğitim – Öğretim yılı Okul Aile Birliği Denetim kuruluna 1 asil, 1 yedek üyenin seçilmesi

      8-     İhtiyaçların giderilmesi ve bağış toplanmasına yönelik Okul – Aile Birliğinin yetkilendirilmesi  

      9-     Dilek ve temenniler, kapanış

 

Eyl

RANDEVU SAATLERİMİZE UYMANIZI,ÖĞRENCİ SAĞLIK RAPORLARINIZI GÜVENLİĞE BIRAKMANIZI,ACİL DURUM VE İZİNLER İÇİN BİLGİ İŞLEM BİRİMİNE BAŞVURMANIZI RİCA EDERİZ...

Haz

Mrt

Öğrencilerimize başarılar dileriz...

Mrt

Okulumuzun Yer Aldığı Survival English Projesi Ortaklarıyla ilk Toplantı Gerçekleştirildi.Projede İtalya'dan bir okul, Polonya'dan bir okul ve Türkiye'den üç okul yer alıyor.

Kas

Ortaokul DİSİPLİN CEZALARI nelerdir?

Ortaokul DİSİPLİN CEZALARI nelerdir?

 

Ortaokul disiplin cezaları nelerdir?

Ortaokulda öğrencilere verilebilecek disiplin cezaları şunlardır:

 

1.Uyarma Cezası

Uyarma yaptırımı, öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu tarafından verilir. Yaptırım e-Okul sistemindeki öğrenci bilgileri bölümüne işlenir. Öğrenci velisi, öğrenci hakkında verilen kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren beş iş günü içinde okul müdürlüğüne itirazda bulunabilir. 

Uyarma yaptırımını gerektiren davranışlar

1. Derse ve diğer etkinliklere vaktinde gelmemek ve geçerli bir neden olmaksızın bu davranışı tekrar etmek,

2. Okula özürsüz devamsızlığını, özür bildirim formu ya da raporla belgelendirmemek, bunu alışkanlık hâline getirmek, okul yönetimi tarafından verilen izin süresini özürsüz uzatmak,

3. Yatılı bölge ortaokullarında öğrenci dolaplarını amacı dışında kullanmak, yasaklanmış malzemeyi dolapta bulundurmak ve yönetime bilgi vermeden dolabını başka arkadaşına devretmek,

4. Okula, yönetimce yasaklanmış malzeme getirmek ve bunları kullanmak,

5. Yalan söylemek,

6. Duvarları, sıraları ve okul çevresini kirletmek,

7. Görgü kurallarına uymamak,

8. Okul kütüphanesinden veya laboratuvarlardan aldığı kitap, araç, gereç ve malzemeyi zamanında teslim etmemek veya geri vermemek, 

9. Derslerde cep telefonunu açık bulundurmak.

2. Kınama Cezası

Kınama yaptırımı, öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulu tarafından verilir. Kınama cezası alan öğrenciye o eğitim ve öğretim yılı içinde teşekkür, takdir ve onur belgesi verilmez. Yaptırım e-Okul sistemindeki öğrenci bilgileri bölümüne işlenir. Öğrenci velisi, öğrenci hakkında verilen kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren beş iş günü içinde okul müdürlüğüne itirazda bulunabilir.

Kınama yaptırımını gerektiren davranışlar

1. Yöneticilere, öğretmenlere, görevlilere ve arkadaşlarına kaba ve saygısız davranmak,  

2. Okulun kurallarını dikkate almayarak kuralları ve ders ortamını bozmak, ders ve ders dışı etkinliklerin yapılmasını engellemek, 

3. Okul yönetimini yanlış bilgilendirmek, yalan söylemeyi alışkanlık hâline getirmek, 

4. Okulda bulunduğu hâlde törenlere özürsüz olarak katılmamak ve törenlerde uygun olmayan davranışlarda bulunmak, 

5. Okulda ya da okul dışında sigara içmek, 

6. Resmî evrakta değişiklik yapmak, 

7. Okulda kavga etmek, 

8. Okul içinde izinsiz görüntü ve ses kaydetmek, 

9. Başkasının malını haberi olmadan almak, 

10. Okulun ve öğrencilerin eşya, araç ve gerecine kasıtlı olarak zarar vermek, 

11. Dersin veya ders dışı faaliyetlerin akışını ve düzenini bozacak davranışlarda bulunmak, 

12. Okul ile ilgili mekân ve malzemeyi izinsiz ve eğitimin amaçları dışında kullanmak, 

13. Yatılı bölge ortaokullarında, izinsiz olarak okulu terk etmek ve gece dışarıda kalmak, 

14. Sınavda kopya çekmek veya kopya vermek.

3. Okul değiştirme cezası

Okul değiştirme yaptırımı ise ilçe öğrenci davranışlarını değerlendirme kurulunun onayından sonra uygulanır. e-Okul sistemindeki öğrenci bilgileri bölümüne işlenir. Okul değiştirme yaptırımı uygulanan öğrenciye yerleşim biriminde nakil gidebileceği başka bir ortaokul olmadığı takdirde kınama yaptırımı uygulanır. Okul değiştirme yaptırımı uygulanan öğrenci, ilgili okul müdürlüğü ve il/ilçe millî eğitim müdürlüğünün olumlu görüşlerinin alınması şartıyla eğitim ve öğretim yılı sonunda önceki okuluna dönebilir. Öğrenci velisi, öğrenci hakkında verilen kararlara karşı tebliğ tarihinden itibaren beş iş günü içinde okul müdürlüğüne itirazda bulunabilir. Okul müdürü, okul değiştirme yaptırımı ile ilgili itiraz dilekçesini ve dilekçede belirtilen itiraz gerekçeleri hakkındaki görüşlerini, bu Yönetmeliğin 73 üncü maddesindeki belgeler ile birlikte dilekçenin okul yönetimine verildiği tarihten itibaren beş iş günü içinde ilçe öğrenci davranışlarını değerlendirme kuruluna gönderir. İtiraz işlemleri sonuçlanıncaya kadar yaptırım uygulanmaz. 

Okul Değiştirme yaptırımını gerektiren davranışlar

1. Anayasanın başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayalı millî, demokratik, lâik, sosyal ve hukuk devleti niteliklerine aykırı davranışlarda bulunmak veya başkalarını da bu tür davranışlara zorlamak, 

2. Sarkıntılık, hakaret, iftira, tehdit ve taciz etmek veya başkalarını bu gibi davranışlara kışkırtmak, 

3. Okula yaralayıcı, öldürücü aletler getirmek ve bunları bulundurmak, 

4. Okul ve çevresinde kasıtlı olarak yangın çıkarmak, 

5. Okul ile ilgili mekân ve malzemeyi izinsiz ve eğitim amaçları dışında kullanmayı alışkanlık hâline getirmek, 

6. Okul içinde ve dışında; siyasi parti ve sendikaların propagandasını yapmak ve bunlarla ilgili eylemlere katılmak, 

7. Herhangi bir kurum ve örgüt adına yardım ve para toplamak, 

8. Kişi veya grupları dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce ve inançlarına göre ayırmak, kınamak, kötülemek ve bu tür eylemlere katılmak, 

9. Başkasının malına zarar vermek, haberi olmadan almayı alışkanlık hâline getirmek, 

10. Okulun bina, eklenti ve donanımlarını, taşınır ve taşınmaz mallarını kasıtlı olarak tahrip etmeyi alışkanlık hâline getirmek, 

11. Okula, derslere, sınavlara girilmesine, derslerin ve sınavların sağlıklı yapılmasına engel olmak, 

12. Okul içinde ve dışında okul yöneticilerine, öğretmenlere ve diğer personele ve arkadaşlarına şiddet uygulamak ve saldırıda bulunmak, bu gibi hareketleri düzenlemek veya kışkırtmak, 

13. Yatılı bölge ortaokullarında, gece izinsiz olarak dışarıda kalmayı alışkanlık hâline getirmek, 

14. Okul ile ilişiği olmayan kişileri okulda veya okula ait yerlerde barındırmak, 

15. Kendi yerine başkasının sınava girmesini sağlamak, başkasının yerine sınava girmek,  

16. Alkol veya bağımlılık yapan maddeleri kullanmak veya başkalarını kullanmaya teşvik etmek, 

17. Kılık ve kıyafetle ilgili kurallara uymamakta ısrar etmek.

Ekm

Velilerimizi bekliyoruz 

Eyl

Değerli Velilerimizi 20 Ekim Saat 14.30 da Konferans salonumuzda yapılacak Aile Birliği genel kuruluna bekliyoruz...

Haz

2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SERVİS İHALEMİZ 04 TEMMUZ 2022 SAAT 14.00'TE  YAPILACAKTIR. SÖZ KONUSU İHALEYE KATILACAK OLAN FİRMALARIN İLGİLİ ŞARTNAMEYİ EN GEÇ 01 TEMMUZ 2022 MESAİ SAATİ BİTİMİNE KADAR OKUL İDARESİNDEN ALMALARI GEREKMEKTEDİR. 01 TEMMUZ 2022 SAAT 17.00 'DEN SONRA SERVİS ŞARTNAMESİNİ İMZA KARŞILIĞI  TESLİM ALMAYAN FİRMALAR İHALEYE KATILIM SAĞLAYAMAYACAKLARDIR. SERVİS ŞARTNAMESİ İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNKE  TIKLAYINIZ.

/meb_iys_dosyalar/34/24/733787/dosyalar/2022_06/27163449_2022-2023-SERVIS-SARTNAMESI.pdf

Nis

Şbt

Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav'a Yönelik Şubat Ayı Örnek Soruları Yayımlandı

Şbt

ZİRAAT BANKASI ZEYTİNBURNU ŞUBESİ 

HESAP NO.070063856194-5003

IBAN NO.TR210001000700638561945003